söndag 6 februari 2011

Skrivdetektiv

Vi lärare får ofta vara skrivdetektiver, kanske speciellt när de yngre åldrarna håller på att ta sig över till den magiska skrivvärlden. Kan du klura ut vad flickan här på teckningen säger? (klicka på bilden så blir den större)
av Alva, 5 år CC (by-nc-nd)



















Jag hittade teckningen när vi städade och röjde i helgen. Det är min nu 9-åriga Alva som gjorde teckningen när hon var 5 år. Jag vet vad det står. Skriv era gissningar i en kommentar. Jag kan avslöja vad det ska vara när jag fått några förslag från er.

Vilken observationspunkt skulle ni förresten säga att det här är exempel på?

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag tror att Alva skrev "Det är min födelsedag".
    Hon tycker att hon då befann sig på steg Skriva a:3 eller möjligen a:4

    / Gunilla Ehlin

    SvaraRadera