lördag 30 oktober 2010

Studiedagen den 1 november 2010

Välj en observationspunkt och läs om punkten i lärarhandledningen (se länk här till höger).

1. Vad innebär observationspunkten för er och era elever i skolvardagen?
Vilket kunnande ska eleven visa? Om möjligt plocka fram exempel.

2. Hur lägger vi upp undervisningen för att ge eleverna möjlighet att nå observationspunkten? Ge exempel.


Skriv era svar/reflektioner på ovanstående frågor som ett inlägg här på bloggen. Kilcka på nytt inlägg och skriv. Kom ihåg att ge inlägget etikett! Har du glömt hur det var man gjorde? Ingen fara - läs under fliken "Pedagoger på Växthuset" här ovan.

3. Ta tid innan återsamlingen att skriva en kommentar till det här inlägget där ni kortfattat utvärderar det arbete ni just gjort.

4. På återsamlingen kommer ni att få redaovisa ert inlägg för oss andra.

Lycka till!

3 kommentarer:

  1. Bra att samla olika diskussioner inom ett specifikt område så att vi gå tillbaka och återuppta diskussioner.
    Fördelar: Dela med sig, erfarenhetsutbyte, lättare att nå flera.
    Risk: Blogginflation, kan/orkar/har vi tid att blogga såsom vi skulle vilja i olika forum/plattformar.
    Fundering:Finns det risker med att lägga upp tankar på öppna bloggar? /Gunilla, Caroline och Maritta

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ, men en inventering av kunskaperna i personalgruppen i förväg hade varit bra. Vi har alla olika erfarenheter av "Nya Språket lyfter" och för några av oss var detta moment mest upprepning, medan det för andra var bra att få fördjupa sig lite.

    SvaraRadera
  3. Vi tycker att det kommer vara bra stöd att få se hur andra tänker och planerar kring undervisningen.

    Det är frågan om man hinner att läsa och skriva.

    SvaraRadera